Adreswijziging
Dienst Bevolking Gemeentehuis Paul Hymanslaan 202 761 29 30 02 761 27 62/86/89/90 02 774 35 23/40 02 761 27 87 (fax)pop.bevolk@woluwe1200.be |
Openingsuren, zonder afspraak Maandag en vrijdag: van 8.00 tot 13.00 uur |
Wenst u een afspraak te maken?
De diensten zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur, op de volgende telefoonnummers:
- Dienst Burgerlijke stand: 02 761 27 84 – civil.burger@woluwe1200.be – op afspraak.
De loketten zijn echter vrij toegankelijk op woensdag van 13.00 tot 15.00 uur en op donderdag van 13.00 tot 19.00 uur. - Dienst Stedenbouw: 02 761 28 14 – urb.sted@woluwe1200.be – op afspraak van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur.
De loketten blijven vrij toegankelijk op woensdag van 9.00 tot 12.00 uur. - Diensten Bevolking, Paspoorten en Rijbewijzen: zonder afspraak.
De loketten zijn vrij toegankelijk.
Bevolking: 02 761 27 89 – 02 774 35 40 – pop.bevolk@woluwe1200.be
Paspoorten: 02 761 27 10 – pass@woluwe1200.be
Rijbewijzen: 02 761 27 10 – auto@woluwe1200.be
Parkeren: 02 761 27 24 – controle-parking@woluwe1200.be
Meld u bij de dienst Bevolking met uw identiteitskaart of stuur een e-mail binnen de 15 dagen na uw verhuizing. Eén enkele persoon kan alle stappen afhandelen in naam van het hele gezin (mits alle identiteitskaarten worden voorgelegd).
De aanvraag moet via e-mail worden ingediend en de volgende informatie bevatten:
- het rijksregisternummer van alle gezinsleden;
- het nieuwe volledige adres (met postbusnummer);
- een kopie van de identiteitskaarten van alle volwassenen in de bijlage;
- uw telefoonnummer;
- uw algemene beschikbaarheid voor de wijkagent (weekend inbegrepen);
- de naam en het rijksregisternummer (+ verwantschap) van de personen die op hetzelfde adres zijn ingeschreven (indien dit het geval is).
Uw aanvraag wordt elektronisch doorgestuurd naar de wijkagenten die bij uw thuis zullen langskomen om het onderzoek naar de verblijfplaats uit te voeren. Gemiddelde termijn: ongeveer 1 maand.
Vergeet niet uw naam op de brievenbus en de deurbel te zetten.
Na uw inschrijving ontvangt u een e-mail waarin u wordt uitgenodigd naar het gemeentebestuur te gaan om de adreswijziging in de elektronische chip van de identiteitskaart te activeren met behulp van uw PIN- en PUK-codes. Als u uw PIN-code kwijt bent, kunt u er een bestellen op de website van de federale overheidsdienst (na het bezoek van de wijkagent): www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/
Definitief vertrek naar het buitenland
Stuur uiterlijk 4 dagen voor uw vertrek een e-mail of kom langs bij de dienst Bevolking, met de volgende informatie:
- uw een rijksregisternummer;
- kopie van uw identiteitskaart;
- uw adres in het buitenland;
- een bewijs van schrapping (“Model 8”) zal u via e-mail worden torgestuurd.
Prijs: Gratis