Geboorten
Dienst Bevolking gemeentehuis Paul Hymanslaan, 2 02.774.35.03 02.761.27.80 civil.burger@woluwe1200.be |
Van september tot juni
Juli en augustus
|
De aangifte geschiedt in de gemeente van de geboorteplaats, van 8u tot 12u30, binnen de veertien dagen na de geboorte (zater-, zon- en feestdagen inbegrepen).
Op dinsdag- en vrijdagochtend (zich aanmelden om 8u30) moet deze aangifte gedaan worden in de kliniek “Saint-Luc”, 10de verdieping (kraamafdeling).
De aangever (vader, moeder, of andere persoon zoals dokter vroedvrouw, directie van de kraamafdeling) legt volgende documenten voor:
-
huwelijksboekje van de ouders
-
identiteitskaart van de ouders
-
attest van de geneesheer
-
origineel afschrift van de zwangerschapserkenningsakte
Documenten die aan de aangever worden overhandigd:
- geboortebewijs om het kraamgeld te bekomen
- attest om de zwangerschaps- en/of de rustvergoeding na bevalling te bekomen
- een bericht betreffende vaccinatie tegen poliomyelitis
- vijf uittreksels van de geboorteakte bestemd voor sociale doeleinden (ziekenfonds, kinderbijslag, …).
Opgelet: De aandacht van de ouders wordt getrokken op het feit dat dat de attesten 1 en 2 slecht éénmaal kunnen worden afgeleverd. Zelfs bij verlies van het origineel kan geen duplicaat worden afgeleverd.